Pages

Search

Jun 14, 2014

Corba od crvenog sociva

Iako sam se sa crvenim socivom susrela jos za vreme boravka u Pakistanu i Emiratima, to je bilo uglavnom u vidu karija. Prvi put sam ga kao sastojak corbe probala na letovanju u Turskoj i odusevila se. Od tada bi nam se uvek naslo par kesa u koferima po povratku u Beograd. Odnedavno ga ima i u Beogradu u vecim samoposlugama i prodavnicama zdrave hrane. U Indiji ga zovu Masood Dal. To je socivo narandzasto-crvene boje i najbrze se kuva od svih koje sam probala. Uz parce nekog dobrog hleba, po mogucstvu domaceg, meni je ova corba dovoljno sita da bude lagan obrok.
Nedavno smo ovde u blizini pronasli jako dobro snabdevenu prodavnicu indijske hrane. Imaju jako povoljno i kvalitetno sveze povrce kao i veliku ponudu sociva, zacina i svega sto je potrebno za indo-pakistansku kuhinju.  Mirisi zacina mi uvek otvore apetit i tesko je odoleti djakonijama koje prave. Samose, pakore, birjani... pa onda slatkisi. Uvek donesemo nesto sto nismo nikad ili odavno probali. Prosli put smo kupili Mango pickle (tursiju od zelenog manga sa zacinima) koju stvarno ili volite ili ne. Za cudo, svidela se i mojim devojkama i vidim kako se tegla polako prazni. Narocito uz cevape sa nanom i korijanderom.  Drago mi je sto su uvek spremne da probaju nove ukuse a onda odluce da li im se nesto svidja ili ne.


Corba od crvenog sociva


1 crni luk
3 sargarepe
1 krompir
3 cena belog luka
1 1/2 solja crvenog sociva

Zacini:
1/4 kasicice crvene aleve paprike
1/4 kasicice kurkume (turmerika)
1/4 kasicice mlevenog kima
1/4 kasicice belog luka u prahu
so i biber po ukusu (moze i vegeta)

Par kasika svezeg lista korijandera.

Iseckati luk, sargarepe, krompir i beli luk. Proprziti na malo ulja i dodati socivo. Naliti vodu.  Ja sam corbu kuvala u serpi od 2.5 litra. Dodala sam vode da dodje do tog podeoka od 2.5 litra. Dodati zacine i kuvati oko sat i po. Doliti vode po potrebi ako je socivo previse upija. Kad je kropir kuvan a socivo se raskuvalo, prohladiti pa staviti u blender. Vratiti u serpu i posuti svezim iseckanim listicima korijandera.


                                                 
  Mango Pickle 







 Corba od crvenog sociva

No comments:

Post a Comment