Pages

Search

Mar 22, 2013

Valjusci od krompirovog testa

Imam jedan stari kuvar koji se do sada sa mnom naputovao po svetu a po svoj prilici – putovace jos. To je jedna od retkih stvari koje sam odnela iz kuce kad se udala i otisnula u svet. Star je otprilike koliko i ja a zove se jednostavno KUHAR. Nema nijednu jedinu fotografiju, samo stari dobri recepti za stara dobra porodicna jela. Od supa do tursija. Bez egzoticnih sastojaka. Kuhinja detinjstva. Pomogao mi mnogo u mojim kulinarskim pocecima pa sam odlucila da mu se oduzim na taj nacin sto cu neka omiljena jela spremiti, slikati i podeliti sa svakim koga zanima. U degustaciji ce bez sumnje uzivati moja deca.

 Pocecu,dakle,od samog pocetka…


Ovo sto sledi je u sustini recept za njoke ali se u ovom mom kuharu one zovu valjusci od krompirovog testa. Kako god da ih krstimo, odlicne su i nije ih mnogo tesko napraviti. Divan je osecaj mesiti mekano, toplo testo. Od navedene kolicine dobije se poprilicno mnogo valjusaka, cak i za potrebe moje porodice. Otprilike polovinu zamrznem i dobro dodje za neki rucak kad nemam vremena za kuvanje. Smrznute njoke samo stavite u vrijucu vodu i cim isplivaju vadite. Dovoljno je i samo narendati malo sira, dodati pesto i slicno.
 
 

Ovako izgledaju nekuvani valjusci
 


1 kg krompira
1/4 kg mekog brasna tip 400
60 g margarina ili ulja (ja sam koristila margarin)
1 jaje
so

Krompir skuvati i izgnjeciti kao za pire, jos toplom krompiru doda se brasno, margarin , so i jaje i brzo umesi krompirovo testo. Testo treba da bude glatko , da se odvaja od posude i da se ne lepi. Od pripremljenog testa otkidati malo vece komade , urolati ih kao zmijice i seci komade oko 2cm.  Trebace vam malo brasna na rukama svaki put kad uzmete novu lopticu testa zato da se testo ne bi lepilo. Svaki odseceni komadic urolati malo da lici na njoku. Odlagati ih na pobrasnjenu povrsinu da se ne bi lepili. Svaku njoku pritisnuti viljuskom. Njoke spustati u vrijucu posoljenu vodu i vaditi cim isplivaju na povrsinu.

I bez brige sto nece bas svi biti savrsene velicine i oblika, bar ja mislim da nije u tome poenta, zar ne?

Ja sam ih ovog puta posluzila uz mojoj deci omiljene Meat balls in tomato sauce. U sos od paradajza volim da dodam neko aromaticno bilje - origano, bosiljak ili svez korijander.

 


No comments:

Post a Comment